01-12-21 | 07.45 uur | Ontbijtsessie generatieverschillen op de werkvloer

LET OP: CORONATOEGANGSBEWIJS VEREIST


1631776830Jqpm1BlYxyxkUSH1


Kim Jansen | Generatieverschillen en Generatiemanagement

De wereld is nog nooit zo snel in beweging geweest als nu. De snel veranderende wereld vraagt om een nieuwe blik op werk. Ook van individuen en organisaties om wendbaar te zijn en zichzelf steeds te blijven vernieuwen. En dat vernieuwen moeten we met 5 generaties op de werkvloer doen. Meer dan ooit! Generaties verschillen in mentaliteit, drijfveren en werkwijze. Vooral de jonge Generatie Y heeft duidelijk een andere visie op werk. Van 9 tot 5 werken is ouderwets, beloning moet transparant zijn, persoonlijke ontwikkeling op maat gemaakt en van managers wordt coachend leiderschap gevraagd. Lang niet altijd gemakkelijk, zeker in een tijd van vergrijzende personeelsbestanden en verouderde organisatiepatronen.


Deelnemers/toehoorders worden op interactieve wijze meegenomen in de wereld van de 5 generaties op de werkvloer. Zij maken kennis met de verschillende generaties en hun eigen visies, normen en gedragspatronen. Kim Jansen pakt, met de deelnemers/toehoorders, de volgende vragen beet: Wat zijn de kenmerken van de generaties? Waar zit de kloof? Waar zitten de mogelijkheden om bruggen te slaan, elkaar te versterken en elkaars kwaliteiten te benutten? Wat heeft elke generatie nodig om te kunnen excelleren en op welke wijze kun je alle generaties op de werkvloer verbinden?


Vertaling naar de praktijk

Men wordt uitgedaagd om de vertaling naar zichzelf en de organisatie te maken en wat hij/zij daarmee in de praktijk kan. Het resultaat: inzicht in generatieverschillen, meer onderling begrip, bewustwording en ideeën om de kloof te dichten en om generatiemanagement toe te passen bij de eigen organisatie of team. Op lange termijn is het doel: bevlogen en betrokken medewerkers, synergetische samenwerking, aantrekkelijke werkgever, innovatieve producten, up-to-date businessmodel, loyale klanten en sterke marktpositie.


Achtergrond Kim Jansen

Kim Jansen is sociaal psycholoog en afgestudeerd trainer. Sinds 2005 is Kim werkzaam op het snijvlak van HR, onderzoek en het trainerschap. Ze weet op speelse wijze en met humor haar toehoorders voor zich te winnen. Elke sessie heeft een hoge mate van interactiviteit en dynamiek.


Datum: 1 december 2021

Locatie: Hotel Gilze-Tilburg, Klein Zwitserland 8, 5126 TA Gilze

Aanvang: vanaf 7.45 uur staat het ontbijt voor je klaar, om 08.15 uur start de sessie

Inschrijven: t/m 28 november via het inschrijfformulier

Coronamaatregelen: wij houden ons vanzelfsprekend aan de dan geldende maatregelen. Een coronatoegangsbewijs zal bij aanvang gescand worden.